kent günlüğü: öğretmenler günü

“öğretmen bir mum gibidir kendisi tükenirken etrafını aydınlatır” sözünü bütün benliği ile yaşayan tüm öğretmenlerimin, hocalarımın öğretmenler gününü kutlarım günlük.. tabii ki en başta, bunun en müşahhas örneği olarak gördüğüm, ilkokul Öğretmenim Günsel Çin olmak üzere.. iyi ki varsınız Günseli Öğretmenim, iyi Allah sizi karşımıza çıkardı…
Topkapılı Mehmet Bey İlköğretim Okulunda

öğretmenler günü vesilesiyle, derslerine girdiğim ve bir şekilde tanıştığım bir çok kıymetli öğrencimden kutlama mesajları almıştım geçen senelerde, muhtemelen bugün de gelecek bu yönlü tebrikler.. bu mesajlar karşısında gerçekten de insan bir hoş hissediyor.. "özel ve güzel olduğu" 😊zehabına kapılıyor.. aslına bakarsanız öğretmen/hoca olmak dünyanın en mühim ve zor işi.. dolayısıyla bu unvanı ihraz ettiğimi kesinlikle iddia edemem.. böyle bir şey eski TCK’daki "tervici merama muktedir olmadığı halde muktedirmiş gibi davranma" suçuna girmese de mesleğin emektar öğretmenlerinin/hocalarının yanında haddini bilmezlik teşkil edeceği açıktır.. açıkçası "ya öğreten, ya öğrenen, ya dinleyen, ya da ilmi seven ol.. sakın beşincisi olma helak olursun" çizgisinde kendimi en fazla öğrenen noktasında gördüm, beşincisi olmadığıma sevindim.. kaldı ki ben öğrenci arkadaşlarıma hep "öğrenme yardımcısı" olarak baktım.. ve onlara bir şeyler öğretirken bir yandan da onlardan öğrendim.. bu kimi zaman kasvetli bir ekonomi konusunu anlatırken parlak zihinlerden aniden çakan bir kıvılcımla husule geldi ve olayı basitçe anlaşılır kılan bir örnek oldu ki; bu örneği aynı konuyu başka sınıflarda anlatırken kullandım (win-win olayı yani)😜 bazen ise derste lafın lafı açması sonucu hukukla, iletişimle, eğitimle vb. ilgili tahsilini gördükleri bir konuyu onlardan öğrenmem ve aydınlanmam şeklinde oldu.. özetle iyi ki varsınız sevgili öğrenme arkadaşlarım ve iyi ki kıyısından köşesinden de olsa bu güzel mesleği yaparak sizlerle bir araya gelme ve aynı havayı teneffüs etme imkanım oldu.. bunun için Allah'a ne kadar şükür etsem azdır.. hepinize teşekkürler...

Marmara Üniversitesinde

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar