denetim günlükleri: faydalı bir eser olaraktan bağımsızlık ve tarafsızlık formu!


bazı uygulamalar oldukça garip geliyor sevgili günlük.. kiminin tasarımı sorunlu kimini ise uygulamacı ifsat ediyor.. misal iç denetime başlamadan önce imzaladığımız tarafsızlık bildirisi.. vallahi de billahi de tarafsız davranacam hemi de bağımsız "oluvericem" demenin somutlaşmış hali yani.. neyse yine ters bir soru olacak ama soracağım: ne gereği var?.. hani ben özelde çalışıyor olsam da bir denetim işi bağlamış olsam tabii ki de böyle bi şi imzalamam mantıklı.. ancak kurumun tam da ortasında demir atmış bir gemi gibi "dururkene" ve işim “zate” denetim yapmak olduğu halde kalkıp neden böyle bir evrak imzalıyorum gerçekten anlamıyorum.. biz bir aralar bu hususu sene başında bi tane genel tarafsızlık/bağımsızlık beyannamesi imzalatmak suretiyle tevil etmiştik ki o yıl yapılan iç değerlendirmede bunun her denetim için ayrı ayrı yapılması gerektiğini aynel yakin öğrendik ve dahi tecahül-ü arif duruşumuz bozuluverdi.. tamam ondan sonra denildiği gibi yapmaya gayret ettik.. ancak inanmadan yaptık.. yani zorunluluk bedenimize sahip olsa da ruhumuza olamadı.. bunun nedeni yukarıda bahsettiğim gibi özelde bir yer ile denetim anlaşması yapar durumda olmayışımız.. ve zaten buna ilaveten tarafsız ve bağımsız olmaz ve dahi bilgi sızdırırsak bunun direkt mevzuat hükümleriyle tecziye ediliyor oluşu idi.. dolayısıyla bu belge bana hep biraz hoş ve bir o kadar da boş geldi.. haa belki ilerde içden’in bir yerine bir tik atmak şeklinde bu form monte edilebilir de böylece en azından kağıt israfı yaşanmaz.. buraya kadar işin usulünü ele aldık ki bir de esası var tabi.. acaba bu formu doldurmak bağımsız ve tarafsız davranmayı sağlayabilecek mi? işte burası mevzunun daha tehlikeli olan bölümü.. keza bizi: işin içine tarafsızlık ve bağımsızlık nedir?.. farkları nelerdir?.. bu olguları ete kemiğe büründürecek politika ve prosedürler nelerdir?.. nasıl ve kim tarafından düzenlenmelidir?.. gibi çılgın soruların kucağına doğru yönlendirir.. yani bu hamur çok su kaldırır.. uzun uzun yazdırır.. hem ağlatır hem güldürür.. güldürürken de düşündürür...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar