müzik üzerine: ah 90'lar vah 90'lar...


90 ları seviyorum.. hani sanki bir şeyler olmaya başlamıştı da 80 lerde.. o şey, neyse artık, patlamak üzere gibiydi.. fırtına öncesi sessizlik "gibin" bi şi.. ne güzeldi.. şafak karamanın sunduğu müzik dergisi diye bi program vardı.. bizler kasete albüm demeyi şafaktan öğrenmiştik, sonra sound'u, vokali.. ve gerçek türkçe pop o yıllarda yapıldı.. tarkan, burak kut yeni çıkmıştı.. ben deniz, deniz arcak, fatih ve sinan erkoç hoşumuza giden şarkılar söylerlerdi.. izel çelik ercan kırar geçirirdi.. sonra emel müftüoğlu, jale ve tabii ki yoncimik.. hakan peker ilk albümünü yapacağını söylediğinde "dans mı edecek" demişti bazıları.. ancak sonra hey corç versene borç dillerde pelesenk olmuştu.. harun kolçak "yanımda kal yanımda kal düşlerim yetmez ki bana/yanımda kal yanımda kal çok geç rastladım" şarkısını ne kadar içten söylüyordu, bir körük gibi höykürüyordu adeta.. şafakın programı kanal 6 daydı.. okuldan (94-pertevnialden yani) geldikten sonra saat 6'da ailecek çay içerken bu programı izlerdik.. nazan öncelin "beni geçirmeye kardeşim gelmesin" şarkısı süperdi.. oya-bora vardı.. ikili olarak dinlenesilerdi ancak süper baba fiko da oyanın "bana bir masal anlat baba" performansı çok başarılıydı.. şapkası olan bir kadın vardı.. seden miydi ismi.. hop terelelli gibi ilginç bir şarkı söylerdi ve kafasını sallayan tayfun diye biri vardı: hadi yine iyisin diye bir şarkı söylerdi.. sezen aksu ve kayahan sonra 80 lerden bir ruh getirirlerdi ki kah hadi bakalım kolay gelsinle kah sarı şekerimle sorma gitsin.. adeta bir buradayız çocuklar bu pop aleminin anası babası biziz gibi bir duruşları vardı.. sonra mirkelam ne koşardı beaa siyah beyaz klipte.. bbg diye bir de müzik programı vardı ctesi akşamları ilgiyle izlediğimiz.. kraltv vardı yakınlarda kapanan.. şimdiki pop şarkılarında ve şarkıcılarında o samimiyeti bulamıyorum...




Yorumlar

  1. Ne güzeldi o yıllar tv programları bile o yıllarda daha güzeldi herşey çok değişti 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef :( biz büyüdük ve kirlendi dünya...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar