denetim günlükleri: meslek dışarıdan nasıl görünüyor?

meslek dışarıdan nasıl görülüyor diye düşünürüm bazı zaman, günlüğüm.. acaba bizi nasıl algılıyorlar diye.. 
askere iç denetçi olduktan sonra gitmek nasip olmuştu.. usta birliğine gelince bölük komutanı (K) herkese olduğu gibi bana da ne iş yaptığımı sordu.. aramızda geçen diyalog aşağıdadır.
K- ne iş yapıyorsun sivilde
B- iç denetçi..
K- hımmm.. yani müfettiş gibi bi şey mi?
B- yanii şey denetim filan.. iç denetçi sizde de var aslında komutanım.. hatta biz iç denetçi eğitimindeydik jandarma ve msb iç denetçileriyle birlikteydik.. 
K- bildim bildim.. şeyi diyon sen..
B- evet komutanım 
K- tamam da.. heaa.. ne yaptırsak sana
B- ?!!
K- pompacılık yapabilir misin? burada yakıt deposu var, orda yani
B- yani bilemedim
K- (telefonla ayniyat saymanını aradı ve) baksana burda iç denetçi mi ne biri var, senin oraya göndereyim de pompaya ver..
(sonra bana dönerek) çık yukarı orada anlatsınlar.
B- tamam
K- tamam değil emredersin diyeceksin
B- emredersiniz...
işte böyle de anlaşılabiliyor günlüğüm, bizim meslek.. yani performans ölçücüsü, sayıştaycı ve hatta danıştaycı denmesine bir dereceye kadar alışmıştım da bu geçiş çok sert oldu yani.. gerçi bir ara ajan da demişlerdi ancak pompacı bambaşkaydı doğrusu bilemedim.. pompacılığa ne ara geçtiğimi.. karşıdan pompacı gibi mi durduğu mu?.. bilemedim.. bilemedim.. daha nelere benzetileceğimizi...😆


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar