benim hala ümidim var

aslına bakarsan günlüğüm, şu enerji verimliliği ile ilgili yazı geldiğinde sevindirik olmuştum.. verimlilik, etkililik, etkinlik hususlarını denetlemekti ne de olsa işimiz.. ya da bazıları için böyleydi en azından.. ve ardından tepkiler gecikmedi tabii.. giderek artan bir yeniçeri ruhu dile geldi kaotik iç denetim evreninde.. (ne evren bea marvelin evreni halt etmiş yanında😛) ve her zamanki söylemleri dalgalandı ufuklarda.. hayır bu kez “istemezük” değil onun evrim geçirmiş biçimini terennüm etti dudaklar: “bizim işimiz değil”.. ve bu arada hala 16 yıldan beri bizim işimizin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum ve hala anlayamadım, o da benim kalın kafalığım olsa gerek günlüğüm.. 

yani meslek öyle bir organik hal aldı ki uygulayanların elinde (başka bir mesleğin, uygulayıcılarına bu denli kafasına göre takılma hakkını verdiğin sanmıyorum) pozitiften ziyade negatifi tanımladılar en baştan beri güçlenerek gelen bir antiçalışmacı grup.. neyse geçen Cuma konuyla ilgili bir eğitim gerçekleştirdik nasıl yapacağız diye de en azından pozitif bakanların yüreklerine su serpmeye çalıştık.. 

gelelim benim başta belirttiğim bu işten duyduğum sevincin nedenine.. dışarıyı takip eden biri sonuçta sahibin a günlük.. ve dışarıda denetçiler artık esg konuşuyor.. iklim çok farklı yani.. ne yedikleri benziyor ne içtikleri bize derler ya; o misal ne denetledikleri konular benziyor bize ve ne de iç denetimden ne anladıkları.. şimdi sorsan bizim istemezükçü tayfa “onlar farklı kardeşşş.. oralarda iç denetime değer veriliyor.. biz hem garibiz hem hem öksüz orada burada gezeriz” şeklinde arabeske bağlarlar.. 

tekrar dönecek olursam sevindim.. çünkü dedim ki bu görev iç denetim alemi için bir yönelseme olur belki.. bir ivme katar mesleğe.. yepyeni bir aleme doğru akar gideriz.. bir kerecik olsun dışarıyla aynı anda bir hamle yaparız biz de entegre bakarız.. belki enerjiden sonra esg nin diğer konuları da girer denetim evrenimize.. belki bir film gelir şehre.. mevsim akdeniz olur.. kurak denetim evrenimiz canlanır.. kabuksu bir hal alan denetim anlayışımız yeşerir.. 

olur mu? olacak mı?.. başkasını bilmem.. biz birim olarak başlayacağız.. benim hala ümidim var be günlük ümitsiz yaşanmaz.. küçük küçük olacak belki her şey.. ufak adımlarla olacak.. 16 yıldır yaptığımız gibi.. ilmek ilmek örerekten.. bazen düz giderek bazen etrafından dolanarak.. ama inşallah olacak...






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar