cosonun "risk"i yok bizde

geçen günkü iç kontrol eğitiminde aklıma bir şey takıldı günlük.. bizim bu iç kontrol sistemi ile ilgili hani canım.. yoksa başka neyle ilgili olacak..😀 bizim işimiz bu biliyorsun: iç kontrol.. ekmeğimizdeyiz, iç kontrolün peşindeyiz..😝 memleketin bütün tersanelerinde, her bir yerinde tesis edeceğiz inşallah.. daha doğrusu idareler tesis edecek biz müesses nizamı denetleyeceğiz.. neyse ne.. konu bu değil zaten.. kahramanlık türküleri değil.. konu iç kontrol var ya hani coso’dan mülhem.. heh işte bildin.. onun ikinci bileşeni ile alakalı.. ikinci bileşen yani risk değerlendirme yok günlükçüm.. nası😎 mı yok bildiğin gibi yok işte.. keenlemyekün olayı yani.. bakıyorum kurum ve kuruluşlardaki eylem planlarına.. aaaa o da ne risk hiç yok.. “reca ederim beyefendi müessesemizde risk olmaz” diyor tüm yetkililer.. ben de onlara "güzel olduğunuz kadar da peşin fikirlisiniz" diyorum.. 

yani dolayısıyla bizim 5 katlı devasa iç kontrol binasının ilk katı var.. sonra birden üçe atlıyoruz, kontrol faaliyetlerine yani.. ikinci kat yok.. ya hiç olmamış ya biz göremiyoruz.. üzerinde duran da yok hani.. ve işin ilginç tarafı şu ki tanımlanmayan risklere kontrol faaliyetleri bina ediyoruz.. kralı kandıran terziler gibi yani..😏 ve hep o çocuğu bekliyoruz godot’yi bekler gibi.. kral çıplak diyecek o minik çocuğu..  hani coso görse kübü kırardı.. önce piramidi parçalar ve “siz ne ayaksınız oğlum hayırdır” derdi.. neyse turşu kübü kırılmasın da coso bi şekilde telafi edilir gibisine geliyor.. sonra gel de dördüncü ve beşinci bileşene geç.. 

seni duyuyorum günlük.. çok gaddarsın bence.. diyorsun ki “başka iş mi yok da risk yazıyon, coso erm falan bizi bozar”.. bizim işimiz bu günlük başka ne yazayım.. "sıvış yılı buhranlarını" mı anlatayım sana, yoksa "battal gazi menkıbelerini" mi?.. netekim ben hep iç kontrole bağlı kaldım yani.. her denetimde kriter bölümünde hep andım kendisini.. ve hatta bazen link verdim.. kendimi bir iç kontrol temsilcisi olarak gördüm.. gördüm de elime ne mi geçti.. küp geçti demenden usandım hani ya.. hayır küp geçmedi.. sadece bir “nefes” vermek istedim.. idareler illa ki buğday ver, ben napim nefesi deseler de.. ve anlaşılmasını bekledim hep cosonun.. risk bileşeni olsa da olmasa da hep bu yolda oldum.. olsa da olmasa da uysa da uymasa da.. coso ayıp olmasın diye var gücümle, sessiz çığlığımla...




Yorumlar

  1. Cem Bey neredeyse gülerek okudum. Doğru söze ne hacet. Arif olan anlar da sorun işte o arifi bulmakta... Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar