kanayan yara gsm mağdurları

maalesef aynı tongaya ikinci kez düştüm günlük.. evet bana ayrılan sürenin sonuna geldiğimi iyi hesaplayamadım ve gsm opratörünce ek paket kitlendi.. dünyada en iyi kitleme ödülü diye bir şey varsa ödül alacak bir hamle..

olay şöle oldu.. sürem çok az kalmış.. ona rağmen ben (bilmeyerek) arama yaptım.. bunun üzerine görüşmemi kesmeyip üst üste iki sms gönderdiler.. birincisi “süren bitti, ek paket alabilirsin” ve ikincisi yalnızca birkaç saniye sonra “ek paketi tanımladık” şeklinde.. yoldayken, görüşme sırasında güya önce uyarıyor sonra bir iki saniye sonra ek paket tanımlıyor.. düşünün telefonda konuşuyorsunuz sms geliyor.. önemli bir şey konuşuyor olduğunuzdan sms i konuşma esnasında açıp okuyamayabilirsiniz.. (bunun yaşlısı var hastası var onlar nasıl bakacak o da ayrı bir husus..) tüm bunlara rağmen “biz sizi uyardık yapacak bir şey yok”, “daha evvel size (200 dakkan kaldı şeklinde ve kafamda sayaç olduğu zehabına kapılarak) kalan kontörü hatırlatan sms attık”  deyip konuyu kapatıyorlar.. neymiş sürem bitince görüşmemin kesilmesi için 10 TL ye akıllı fatura hizmeti almalıymışım.. bir de dalga geçer gibi sizin için yapabileceğimiz başka bir husus var mı diye sorup üstelik memnuniyet anketi gönderiyorlar..

ama bunlar ilk kurulduklarından da aynıydılar.. 99-2000 de 10 dakika için verdiğimiz paralar dudak uçuklatıyordu.. yıllarca ne paralar ödedik en temel ihtiyaçlardan biri için.. bunu ben ingiltereye 2009 da gittiğimde fark etmiştim.. bizim uyanıklar “yurtdışında da kullanacaksan extra bedel ödeyeceksin” derken; birminghamda sokaktan sudan ucuz bir fiyata aldığım –üstelik nüfus kağıdı, ikametgah ilmühaberi vb. hiçbir belge vermeden aldığım- hatla Türkiye de dahil İngiltere içiyle dışıyla saatlerce konuşmuştum.. hatta kontör kaldığı için arkadaşa verdim o da Türkiye’deki ailesiyle, eşiyle, dostuyla, bacanağıyla, görümcesi, eltisi vb. ile saatlerce konuşmuştu da hala bitmemişti kontörler..

şöyle bir düşünüyorum da günlük.. yani ilk zamanlar ciddi bir yatırım yapılmış olabilir ve bundan mütevellit faturalara bu yansıyabilir.. hadi bir dereceye kadar anlarım yani.. ee şimdi ne var?.. her gün devasa yatırımlar mı var.. yoo.. öyleyse bu fiyatlar ne?.. neden böylesiniz?..

aynı şeyi aslında internet için de düşünüyorum.. yani artık alt yapı var.. yapılması gereken sadece sabit giderler ve üstüne onarım ve bakımlar.. o halde neden bu kadar pahalı internet?.. internet olmadan bugün bilimsel ilerleme mümkün mü?. bırak bilimi hastaneye gitmek için bile ihtiyacın var internete.. özetle acaba telefon ve internet için mevcut abonelerden cüzi bir bedel tahsil edilse karşılamaz mı mevcut maliyeti?.. bakmak lazım.. ama sanki karşılar gibi duruyor.. yani ilk zamanlardaki gibi devasa yatırımlar filan yapılmasına gerek olmadığına göre karşılar diye düşünüyorum.. ee öyleyse biz niye bu kadar fatura ödüyoruz ki?.. yoksa her şeyin sorumlusu grahham bell mi? telefonu grahham bell buldu faturayı biz ödüyoruz iğrenç esprisi ile mi bitirmeli yazıyı?...



 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar