bugün 23 nisan


bugün 23 nisan neşe doluyor insan..
bu eski ama eskimeyen replikle yankılandı bu ay dimağım, günlüğüm.. bu ay diyorum keza TRT çekmiş olduğu ya istiklal ya ölüm dizisiyle adeta 23 nisanı bir ay önceden kutlamaya başlamıştı.. pek dizi seyretmeyen biri olmama rağmen ilgimi çekti ve izledim.. konu İstanbul'un işgalinden TBMM’nin açılışına kadar geçen sürede yaşananlardı.. oyunculuk açısından beğendiğim, heh tam da bu dediğim performans da vardı, sakil bulduklarım da.. yine şehir sahneleri (İstanbul ve Ankara) gerçekçi geldi..  şu an bunların yani teknik eleştirilerin pek bir önemi yok aslında.. önemli olan verdiği mesajdı ve bence hedefini buldu..
           Mim Mim (MM) Cemiyetinin Arması

beni diziye bağlayan karakter Topkapılı (Cambaz) Mehmet Bey’di.. çok önemli bu karakterin yıllar sonra hatırlanıp başrollerde canlandırılması beni çok mutlu etti.. çok mes’udum yaani günlük..😆 neden diyecek olursan “demir” lakaplı Topkapılı Mehmet Beyin hemşehrisi olmak ve dahası adını taşıyan okuldan mezun olmak hasebiyle kendime bir pay çıkarttım.. hatta şöyle bile düşündüm “heyt bea, milli mücadeledeki faaliyetler şehirler bazında anılırken; biz Topkapılılar (3. göbek Topkapılıyım bu arada) bir semt olarak milli mücadeleye adımızı altın harflerle yazdırmışız”.. 
                       Topkapılı Kuvayi Milliyeciler

Mim Mim (MM) Cemiyeti olsun, topkapının az aşağısındaki yenibahçelilerin kurduğu Karakol Cemiyeti olsun mücadelenin taaa göbeğinde yer almış.. ama bunlar içinde “Cambaz Mehmetin” yeri apayrı olmuş.. Çanakkale savaşında tanıştığı Mustafa Kemal’in Bandırma vapuruna sağsalim binmesini sağlayan (bunun için 15 Mayıs 1919 günü İstanbul Galata Rıhtımı'nı seyyar satıcı, ayakkabı boyacısı, polis, jandarma ve hamal süsü verilmiş MM örgütünün adamlarıyla dolduran ve operasyonu yöneten) Cambaz Mehmet’in ta kendisidir.. ve ardından da vatanseverleri ve silahları anadoluya geçiren odur.. savaş sonrası teklif edilen milletvekilliğini kabul etmediği gibi, kendisine bağlanan vatan hizmeti aylığını da “ben bir şey yapmadım, hizmetleri gerçekleştirenler arkadaşlarımdır" deyip Kızılaya bağışlayan da yine odur..😓
işte ben biraz da ilk 23 nisan şenliklerini Topkapılı Mehmet Bey İlköğretim Okulunda bir öğrenciyken yaşamış olmamdan dolayı kendimi bahtiyar addediyorum.. içimizde memleket sevgisi o dönemde kök salarken Meclisin ne derece önemi bir kurum olduğunu yine o dönemde kıymetli Öğretmenimiz Günseli Çin sayesinde –üstelik mini mini beyinlerimizle- idrak etmiştik..
aradan yıllar geçip bu kez Maliye Bakanlığının bir memuru olarak (bir İstanbul aşığı olduğumdan mesafeli durduğum) Ankaraya yolumuz düştüğünde mesleki eğitimimizin bir bölümünü Mayem’de aldık ki burası ilk Meclis binasının tam da yanı başında yer alıyordu.. böylece ilkokulda adını duyduğum, ehemmiyetini öğrendiğim Meclisimizin binasını görme fırsatına kavuştum.. ya istiklal ya ölüm dizisinde ilk Meclis binasını görünce de duygulandım.. sadece buraya toplananların memlekete hizmet etme aşklarından, vazife bilinçlerinden değil; bunun yanısıra kendi halindeki hikayemi, mayemdeki anılarımızı (muaasssebe denetmeni promosyon arkadaşlarımı) düşünerek de müteessir oldum.. insan böyle bir varlık işte.. çok büyük olaylarla çok şahsi anılarını bir arada, aynı frekansta hissedebiliyor..
özetle bana bu duyguları yaşattığı için ya istiklal ya ölüm dizisinde emeği geçenlere, TRT'ye teşekkür ediyor; Meclisimizin ise nice 100 yıllar var olmasını  Allah'tan diliyorum…

           Topkapılı Mehmet Bey

             Topkapılı Mehmet Bey (dizide)
              Topkapılı Mehmet Bey (ilerleyen yaşlarında)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar