iç denetim programı bir kere daha tamamdır

evet günlük iç denetim adına şan ve şeref dolu bir vecibeyi bir kez daha tamamlama saadeti içindeyim.. program hazırlıkları tamamlandı ve üst yöneticimizce imzalanarak yürürlüğe girdi.. sahibinle ne kadar iftihar etsen azdır (?!)😆 süreç her geçen gün biraz daha zorlaşıyor ve açık söylemek gerekirse çember daralıyor.. program hazırlamak gittikçe güçleşiyor yani.. bunu önce salt benim sorunum mu acep diye düşünmüştüm ki.. sonra regülatör kuruluş (yani idkk) tarafından ilan edilen genel faaliyet raporundan yalnız olmadığımı anladım.. ardından bir iki iç denetim birimini arayıp nabız yokladım.. acaba ne yapacaklar bu sene, programda ne var diyerekten.. ve bazı benim nabzımı yoklayan birim de oldu bittabi.. üniversite iç denetim birimlerinin çoğunun sorunu aynıydı: deniz bitti.. yani denetim evreni tamamına erdi.. şimdi ya yepisyeni konular buluverecez yahut filme baştan başlayacağız.. yepisyeni konular üzerine odaklanmayı inan çok istedim ve bunu ispatlayacak şahitlerim de var hani.. misal kvkk süreci, IoT ile ilgili yahut da kültür ile ilgili bir denetim yapmak arzusundaydım.. yeri gelmişken deyivereyim.. gizli ajandamda kurumun asıl faaliyet konusu olan eğitimle ilgili iç denetim var fakat bu daha çok olası değil.. sana daha evvel yazdığım gibi böyle bi şi ancak akademik iç denetçi atanması halinde mümkün olabilir.. daha kötüsü şu an buna bir talep de yok (keynesyen fikirlere yakın olanlar talepsizliği çok iyi idrak ederler).. ayrıca iç denetçilerde böylesi bir motivasyonun da olmadığını gördüm.. yani "farklı muhabbetlere girmek, konfor alanını bozmak demekti ve bunu yapmaya gerek var mıydı?.." mottosu işliyordu.. yeri gelmişken belirtmek gerekirse bence bu çekincenin temelinde idkknın eğitimlere uzuuunn bir süre ara vermesinin de çok payı var diye düşünüyorum.. eğitimler sayesinde motive oluyorduk, farklı konuları deneyebileceğimizi düşünüyorduk.. zaman zaman iyi uygulamaları anlatıyorlardı, nasipleniyorduk.. neyse ki idkk üyelerinin atanması ile👍 (üstelik bu kez iç denetimle doğrudan ilgili bir heyet var) bence bu desteği arkamızda hissedebileceğiz diye umut ediyorum.. neyse çok halim olmadığı için eski programları açtık, denetlenen kitleye (yine bir anket ilen) sorduk ve sonuçta, büyük ölçüde, ikinci yolu yani filmi başa sarma yolunu seçtik.. burada tabii bir içtihat farkılığı ortaya çıktı.. bazı üstatlar “yahuuuu aynı şeyi tekrar denetliyorsak o vakit çok fazla iş saati verilmemeli.. evvelden güççük bir sürece 300 saat veriyorsak bu kez 200 saat vermeliyiz" şeklinde görüş beyan ettiler.. bunu da bir iki süreci ya da birimi birleştimek suretiyle çözmeye çalıştık.. ve bu sene de bir programımız oldu.. oldu, 12. program yürürlüğe girdi ancak ömrümden de ömür gitti.. darısı seneye inşallah.. ne o güldün.. seneye bir sürpriz mi, bekliyorsun yoksa?.. göz mü kırptın sen? vallahi paralarım...





Yorumlar

  1. Eğer bir gün

    Seni üzerlerse
    Seni anlamazlarsa
    Seni hor gorurlerse
    Seni itip kakarlarsa

    Hic Yılma
    Asla Umutsuz olma

    Rize de zincirini kopartan ve 3 gun yüzup trabzon dan karaya cikan kara danayi düşün..

    O yaptıysa sen de yaparsın

    Sen de başarırsin

    Ama unutma,

    Mesele yüzmekte değil
    Denizin büyüklüğünde hic degil..

    Mesele zinciri kopartmakta..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar