denetim günlükleri: entegre bakış ne zaman?

iç denetçiler ne kadar entegre bakabiliyor sevgili günlük?.. bugün katıldığımız Entegre Raporlama Türkiye Ağı (ERTA) genel kurulunda bunu düşündüm.. kurumların içinde olmakla birlikte bütünleşik bir bakış açısı denetçilerde ne kadar var?.. yoksa dış-iç denetim derken kurumlar ambale mi oluyor.. bir tür denetim karmaşası mı var yani?.. şimdi diyecen ki 5018 de her şey açık, roller belli.. kağıt üzerinde gerçekten öyle emma velakin gerçekte bir entegre bakıştan ve de one report denen şeyden bahsedemeyiz.. bunun nedeni büyük ölçüde kurumların yaklaşımı.. orası muhakkak.. ancak biz de denetçiler olarak iğneyi kendimize batırmayalım mı yani.. bu bağlamda bir görev de regülatör kuruma düşüyor.. şöle ki artık mali ve uygunluk denetimlerini bir kenara bırakıp tüm denetimlerin sistem ve performans odaklı hale getirilmesi gerekiyor.. yani kısaca her ne denetlenirse denetlensin meseleye performans, sistem, toplam kalite açısından bakılmalı.. şimdi gene "kurumlar hazır mı ki?.." şeklindeki itirazını duyuyorum.. ve bu soru işte bu soru beni çok hüzne gark ediyor.. hep tek taraflı bir sohbet gibi denetçi ile kurumların durumu.. bir monolog.. alıcısı olmayan bir mal gibi kurumlar için entegre düşünce.. denetimden anlaşılan büyük ölçüde mali hususlar.. bahsettiğim performans, kalite vb. konuların hala çok uzağındayız.. kaç yıldır özellikle de denetim programı hazırlarken böyle hissediyorum.. dünyadaki denetim uygulamalarına bakıyorum.. onlar ne yapıyor biz neredeyiz diye düşünüyorum.. alacak çok yolumuz var daha.. bu durumun en büyük delili kamu iç denetim genel raporu.. şöle bir bakıldığında hep aynı konular var yıllardır.. ne zaman olacak diye düşünüyorum.. ne zaman değişik konularda, entegre anlayışla raporlar yazabileceğiz.. “bağışla beni günlük.. sana mutluluk tadında bir yazı yazamadım diye kızma bana”..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar