müzik üzerine: yeniden icralar


bir şarkının değişik sanatçılarca icrası hep ilgilimi çekmiştir günlüğüm.. daha sonra söyleyen kimi zaman ilk söyleyini taklit ederken bazen de coverlar söz konusu olur.. daha ilginci bir arabesk şarkısının deforme türk müziği formunda ya da yarı pop biçiminde söylenmesidir.. söylemek gerekirse tekrarların pek çok nedeni olduğunu düşünüyorum.. bunların başında, türkçe olanlar için, yeni şarkıcıların artık hit şarkılar yapamaması geliyor.. ikncil icraaların başarılı olanı olduğu gibi başarısız ve “taklitler ancak aslını yaşatır” dedirteni de var.. bu bağlamda başarılı bulduğum performanslar; emre aydın kara tren (nazan öncel), hayko cepkin merhaba dünya (barış manço), zakkum hatıran yeter (ferdi tayfur).. bunlar, özellikle ilki ve sonuncusu, şarkıyı esas sahibinden .. çok daha başarılı seslendirmiş.. benzer şekilde deniz tekin beni vuru ahmet kayaya oldukça yakın –kendine has bir tonlama ile tabii ki de- bir duygusallıkla seslendirmeyi başarmıştır.. ve tabii tavşanımın (andrea corr) yeniden seslendirdikleri edasıyla, sıcaklığıyla, kendine has havasıyla bambaşka.. söz gelimi ruby tuesdayi tartışmasız rolling stonestan daha başarılı okumuş.. hatta bir kere rolling stonesın üyesi olan ronnie wood ile birlikte sahne almış, adamı silip süpürmüştü.. benzer şekilde phil lynottten çok daha "duyarak" okudukları old town şarkısı verilebilir.. son olarak everybody hurtsta da rem’den birkaç gömlek üsttedirler.. şimdi dönüp dolaşıp sözü tavşana getirdin dediğini  duyuyorum günlük.. ne yani başarılıya başarılı demek de mi yassahhh…





Yorumlar

  1. Buda benden gelsin :)) Nil ipek - Son Mektup

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok içli söylemiş gerçekten.. bu şarkıyı yeni duydum ve arattım youtube dan...

      Sil
  2. Pamela' dan
    'Seni Unutmaya Ömrüm Yeter mi?'
    Ben ki arabeskten hiç haz etmem bu yorumu severek dinledim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar