kent günlüğü: çocuk merkezli hayata ilişkin bilimsel zırvalar

şimdilerde bir zirzopluk cari oldu.. ve hemencik bilimsel kisvesi de uyduruldu: X Y'den sonra Z ve hatta alfa kuşağı.. kim bunlar: sıkılgan, asosyal, adapte olamayan, panik atak, sebatsız, her şeyin kolayına kaçan yeni nesil.. bu jenerasyonun aileleri tarafından kutsanması tek bir vesileyle oluyor: bilgisayar teknolojisi (BT).. "bizim oğlan/kız bu telefonu, tableti, bilgisayarı ööğğle bir güzel kullanıyor ki amcası sanırsın anasından bunla doğmuş".. "ee ne yapıyor peki? yani real ve faydalı olarak?" "hiiçç oyun oynuyor, gogle map nam şeyden evi gösteriyor, taaa basın expres yolundaki arkadaşıyla, ankaradaki kuzeniyle bu suretle haberleşiyor.. şaşıyom kalıyom vallahi nirden biliyor bunca şeyi?" "onu demiyorum aga okulla ilgili ya da işle alakalı BT den yararlanıyor mu?" "yooğ bizimkisi okulu, işi sevmez ki! dünyaya çalışmaya geldim diyor"..


işte o zaman sormak istiyorum o anne/babaya "peki sen angut musun? sen niye böle eşek gibi çalışıyorsun üç günlük dünyada? heee sanıyorsun ki yaşlandığında sana bakacak, şefkat gösterecek filan falan.. çok beklersin muhtemelen seni de 'canı bitmiş bir oyun karakteri farzedip' hayatından çıkartıp atacaktır.. bilemem artık sokağa mı ya da güzelce dayağını yiyeceğin bir huzur(!) evine mi.. orasını Allah bilir" yani kısaca x miş y imiş bunlardan bir sıyrılıp "sağ baştan say" mantığını tatbik etmedikçe daha çoookk çocukların ve gençlerin egolarına köle olursunuz.. a kuşağına (madem herkes isim takma hakkını kendinde görüyor ben de a kuşağı adını kullanıyorum) yakın biri olarak konuşuyorum: "durum ciddi" ve çocuk merkezli yaşam yavaş yavaş tüm hayatınızı esir alıyor.. bilim sosu dökülmüş zırvalıklardan kurtulun, titreyin ve kendinize gelin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar