denetim günlükleri: üstatlar mühim ve özeldir!


denetim elemanlığında üstatlık ayrı bir önemi haizdir.. inanın bilgisi ne kadar fazla olursa olsun üstattan öğreneceği çok şeyler vardır.. tarz öğrenir bir kere, duruş öğrenir.. davranış kalıplarının ve mesleki kültürün (yani kurumların) biricik aktarıcısı üstatlardır.. üniversiteden yeni mezun olup, henüz hayat hakkında hiçbir bilgisi olmayan denetim elemanı yardımcısı için tam bir rol modeldir.. üstatatların bazısı teknik bilgi de aktarır.. yani düpedüz hoca gibi tedrisatta bulunur.. ancak onlardan beklenen bu değildir.. keza teknik bilgi okuyarak öğrenilir.. bir üstadın asıl vecibesi kodları aktarmaktır.. netekim 😆mesleğe ilk başladığım günlerde bir üstat “oğlum ben size zimmet matlup felan filan öğretemem bu yaştan sonra, ben size tarz öğretirim” demişti de ne diyo bu adam acep diye epeyce düşünmüş amma velakin sonunda künhüne vakıf olmuştum.. hakkaten de çok iyi üstatlarla çalıştım.. kimi öyle iyi bilgi topluyordu ki yanında sherlock holmes anca çırak olabilirdi.. kimi en zor soruşturma sorularını o derece suhuletle yöneltiyordu ki mehmet ali birand gelse üstadın elini öperdi.. kimisinin disiplini, kimisinin çalışkanlığı, bazısının liderliği velhasıl kelam herbirinin kendine has özellikleri vardı.. 
bütün bunlara ilaveten bir yardımcı için hatalarını örten bir üstat gibisi de yoktur.. örten ve yüze vurmayan.. bu tam bir biliş sağlar muavin için.. bu bağlamda şunu belirtmeden edemeyeceğim hep alçak gönüllü üstatlarla çalıştım.. disiplinli, çok çalıştıran, bazen yoran ama hep alçak gönüllüydüler.. diyeceğim onlardan çok şeyler öğrendim.. çok cümleler biriktirdim.. hee zaman zaman (ne bu yaw masonik bir yapı mı? gibi) başka çağrışımlar yapsa da ya da “aslında üstat pratik bir davranışın tezahürü, böylelikle kimsenin ismini hatırlamak zorunda kalmıyor, üstat diyor kurtuluyorsun” şeklinde yorumlansa da müesseseyi sevdim ve fevaidine dair kalben mutmain oldum.. öyleyse yaşasın üstatlar…



Yorumlar

  1. aslında eski üstadlarda genç üstadlardan çok şey öğrendi.)
    eline ve yüreğine sağlık yine harika bir anlatım

    YanıtlaSil
  2. Cem cok guzel anlatım maalesef bu aktarim neredeyse sin buldu.Simdi zaten meslege yeni baslayanlarin hepsi ustad maasallah.Onlar bize ogretecek neredeyse.Eskiden teamullerimiz vardi simdi tahammullerimiz var galiba.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar