denetim günlükleri: denetim programı süreci 2

(önceki yazıdan devam) ...
plan ve programla ilgili olarak gerekli bilgileri oldukça bilimsel bir şekilde nitel-nicel tartışmaların sonucunda toplayan birimler için bundan sonraki süreç üst yöneticinin onayını almaktır.. bu bölüm zaman zaman ciddi olaylara gebedir.. program hazırdır.. sevindirik olmuşsunuzdur.. ancaaaaak bir endişeniz vardır: programım onaylanacak mı?😟 iç denetimin ilk fetih yıllarında sırf bu süreçle ilgili hatırı sayılır gaza hikayeleri dinledik.. bilmiyorum hepsinin hakikati var mı ama bunlar denetçi insanını kah yine de şahlanıyor aman (?!) gibisinden gaza getiren kah “o ha yani bu kadarı da olmaz” şeklinde heyecana ve dahi helecana sevk edecek türden menkıbelerdir.. misal: memleketin bir yerinde programı onaylamayan iç denetçi mahkemeye dava açmış.. ve hay aksi mahkeme iç denetçiyi haklı bulmuş!.. ya da üst yöneticinin programı bir türlü onaylamamasına içerleyen iç denetçimiz yöneticisinin arabasının önünü keserek “niye imzalamıyorsun gardaşım” şeklinde hesap sormuş.. dedim ya esası var mıdır bilemem ancak iç denetimin bu kesitinde bayağı bir atarlı anlatı mevcut.. neyse ki bütün bunlar düzenlemeyle bir son buldu.. ve “iç denetim programı aralık ayı sonunda onaylanmazsa onaylanmış kabul edilir ve uygulanır” mealindeki hüküm mevzuata derç edilerek bu yara kapandı!!! “nasiiiiii” diye sorduğunu görüyorum günlük.. evet tam da düşündüğün gibi düzenlememizle üst yönetime şunu dememiz iktiza ediyor: “onaylamıyorsan onaylarlar gülüm?!” ve de ilaveten erol taş gibi bir kahkaha koyvererek “ahhahahaaa zorla denetleyecem her yeri muahhahaha?!” şeklinde höykürmemiz.. gerçekten de birimlerin ihtiyaçlarından çok uzak ve hayaller ülkesinde, campanella da yaşıyor hissini veren bir ifade.. yani şimdi üst yönetim istemeyecek ve iç denetçi ona bağlı olan idarede kıymeti kendin menkul programı il denetime girişecek öyle mi? peki bu fiilen mümkün olabilecek mi? yani örneğin bir birime gittim ve evrak belge şu bu istedim.. adam/kadın bana üst yöneticinin iradesi dışında denetim yapma imkanı verecek mi? ancak önceki yazımda da belirttiğim gibi bir iç denetçi için zor diye bir şey yoktur.. netekim ne demiş şair: “Merkez-i hâke atsalar da bizi; Küre-i arzı patlatır çıkarız”



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar