denetim günlükleri: zorla denetim


Sevgili günlük merhaba.. bugün seninlen 😂 ihtiyaçlar karşısında iç denetçiyi konuşmak istiyorum.. şimdi bir idare düşün.. üst yönetici denetim yaptırmak istemiyor ve bizim iç denetçi buna rağmen denetim yapmak istiyorsa iç denetçimizin buradaki davranışı iç denetim sistemini çökertmede dış mihraklardan (ki onları zati hepimiz biliyoruz) çok daha etkili olacaktır.. adam senden başka bir takım hizmetler (misal danışmanlık) bekliyorken, hala ve zorla denetim yapacam diye tutturman olacak şey değil.. sen istediğin kadar, bechmarking, coso, likelihood, control environment gibi ıspanaklı, süslü sözcükler kullan; eğer ihtiyaç duyulan başka şeyse bunların hiçbir ehemmiyeti olmayacaktır.. drucker’ın dediği gibi, ıssız bir adaya düşen her insan yanında allemeyi cihan bir teorisyen değil, maharetli bir usta olsun ister.. kısaca aşağıdaki karikatürde de yer aldığı üzre, insanlar ancak ihtiyaçlarına cevap veren kişileri önemserler…



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar