denetim günlükleri: etiği denetlemek

17 ekimin etik günü olması beni yıllar önceye götürdü.. kamu iç kontrol standartları (kiks) yeni yayımlanmıştı.. biz de kurumumuzda iç kontrol sisteminin mevcut durumunu denetliyorduk.. kiks’in birinci bileşeninin birinci alt bileşeni etik değerler olduğundan denetimimizde bu bağlamda da şey ettik J.. (ee ne de olsa konu yeniydi ve mamullerimizde pardon denetimlerimizde her daim taze malzeme kullanmayı şiar edinmiştik) sonuçta bulgulardan biri bu bileşene uyumsuzluğa işaret ediyordu.. ve kriter olarak kiks 1.1 etik değerler bileşenini yazmıştım.. buraya kadar her şey normaldi.. bulguyu paylaştım.. ve iki gün sonra birimden bir telefon geldi.. “ben nasıl böyle bir bulgu yazardım.. yani onlara düpedüz ahlaksız mı demek istiyordum.. oysa onlar kurum için canla başla çalışan kimselerdi..” 😏cevaben ahlak ve etik kavramlarının birebir aynı şey olmadığını, kimseye ahlaksız demediğimizi, bu kullanımın kiks’in ilgili bileşenleri bağlamında yapıldığını ve kendilerinin de eğer objektif olarak okurlarsa ne demek istediğimi anlayacaklarından bahsettim ve görüşme noktalandı.. telefondaki yetkilinin ikna olduğunu hissetmiştim.. ancak bir gün sonra tekrar telefonum çaldı.. arayan tahmin edeceğiniz gibi aynı yetkiliydi.. ve “ben sizi anladım fakat kurum yetkililerinin kafasında soru işaretleri var; bize konuyu yüz yüze anlatabilir misiniz” talebinde bulundu.. bunun üzerine kendilerine bir sunum yapabileceğimi söyledim.. ve tarihte anlaştık.. sunum günü geldiğinde birkaç kişiye sunum yapmayı beklerken nerdeyse bütün birim çalışanlarının salonda olduğunu gördüm.. gerçekten de interaktif ve etkili bir sunum oldu.. herkes eteğindeki taşları döktü.. ve büyük ölçüde uzlaştık.. bu pozitif iletişimin iç denetime pek çok kazanımı oldu.. öncelikle artık bizi müfettiş gibi görmemeye başladılar.. bunu sonucunda da problemleri gizlemeden, rahatlıkla ve dostça paylaşır oldular.. ve bir diğer bir kazanım o gün salondaki dinleyecilerden birinin bir dönem sonra üst yöneticimiz olmasıydı.. o sunumun üst yöneticinin zihninde iç denetime olumlu bakış açısı oluşmasında büyük faydası olduğunu düşünüyorum…

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar