mutluluk nedir?

mutluluk nedir diye sormuştum sana hatırladın mı?.. mutluluk hayatta olmak demiştin.. hayat ne demek peki diye sormuştum bu kez.. korkulu bir hayal demiştin.. hayal perdesinde bir anlık bir görüntü.. acıklı bir tebessüm.. neden korkulu demiştim.. cesaret  ister de ondan demiştin.. peki ya neden hayal demiştim.. an be an yaşanan ve biten bir şey olduğundan demiştin.. an be an.. neye benziyordu bu hayal.. gerçekten de korkutucu bir tarafı var ancak sanki düşünmek onu korkunç kılan demiştim.. neyi demiştin.. ayrılığı ve bizden sonrasını demiştim.. gülümsemiştin.. anladın işte der gibiydin.. anlamak iyi midir diye sormuştum.. ne iyi ne kötüdür.. kime göre ve neye göre anladığına bağlı demiştin.. olsun şimdi buradayız ve bu “an”ın kıymeti paha biçilmez demiştim.. işte demek “an”lamak iyi bir şeymiş demiştin.. anladım mı? sence diye sormuştum.. kimse tam olarak anlayamaz demiştin.. anlamak sınırlamaktı çünkü.. sınırlar hep daraltıcıydı.. belki hayaller bunun için güzeldi.. peki ya korkutucu olanlar.. onlar da güzeldi.. tam anlamadan kurulan bir hayal.. tam olmadan gitmek.. olmak nedir demiştin.. olunabilir miydi diye düşünmüştüm, sen böyle söyleyince.. “olmalı mı olmamalı mı” demiştin.. olmak için ne yapmak lazım demiştim.. olmamak için ne yapmak lazım demiştin.. aynı düş müydü gördüğümüz.. korkutucu muydu senin gördüğünde.. günler akıp giderken demiştim.. akan bir şey var mı sahiden demiştin.. yoksa bize mi öyle geliyor diye düşünmüştüm sen böyle deyince.. peki ya öncekiler diye düşünmüştüm.. geçen hafta, dün, bir saat önce.. geçip gittiler demiştim.. belki de geçip geldiler demiştin.. kim bilebilirdi ki.. zaman herkesin aynı zamanda yaşadığı bir illüzyon olamaz mı demiştin.. tarihi kategorize etmek bir yanılsama mıydı yoksa.. devirler devirler boyunca geçtiğini söylemek.. öylesine akan bir çizgi mi ki bu tarih.. anlamlı kılan ne demiştim.. bunca kaotik yapıyı.. aşk demiştin.. aşk nedir diye sormuştum.. mutluluk demiştin.. mutluluk nedir diye sormuştum…     

        


 


Yorumlar

  1. O halde MUTLULUK HAYATTA OLMAKTIR... Kalemine sağlık Cem Bey... İçselleştirme nedir diye sorsalar bana; "İşte Cem Bey'in yazdığı bu yazıdır." derdim... Kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Hasan Bey.. yorumun benim için çok kıymetli.. içselleştirmeyi tam olarak yapamasam da öğrenciyim bu yolda.. sağlıcakla kal...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar