denetim günlükleri: iç denetimde teşrik-i mesai

denetim elemanı yalnız insandır diye yazmıştım sevgili günlük hatırlarsan.. doğru ve yine aynı fikirdeyim.. ancak bu bağımsızlık iç denetçi söz konusu olduğunda dışsal değil, içseldir fazlasıylan.. böyle de olmalıdır en nihayetinde.. keza iç denetim denetim türleri arasında en çok ekip çalışmasına muhtaç olanıdır.. bu birliktelik sadece yazılımın (içden yazılımındaki denetçi-gözetim sorumlusu-başkanın) bir sonucu değildir.. aslolan bir bulguyu birlikte oluşturmaktır.. aslında sistem kaynaklı birliktelik (yani içden yazılımındaki denetçi-gözetim sorumlusu-başkan üçlüsü) dahi bu amaca matuftur.. biri yazacak, diğeri kontrol edecek ve en nihayetinde biri de onaylayacak.. ancak bu durum belli bir bilişsel düzey gerektirir.. kognitif kuram bağlamında meseleye bakacak olursak denetim türlerinin en üst basamağında yer alan iç denetimden beklenen anlama ve kavrama düzeyinde kalmayıp bir analiz ve en nihayetinde senteze varabilmesidir.. analiz ve sentez ise günümüz BT devrinde ve entegre çalışma koşullarında tek başına yapılası işlerden değildir.. keza konunun mevzuat, IT, insani, kurumsal ve daha bir çok boyutu vardır.. denetim elemanlığımın ilk dönemlerinden beri -ortak çalışmaya uygun bir insan olarak- bunun başarılı örneklerini veren ekiplerde yer aldığımı söyleyebilirim.. daha gencecik muaaasseeebe denetmeni💔 (boşluğu asla ve kat’a doldurulamayacak unvan) iken arkadaşlarla daima bulgu kritikleri yapardık.. böylelikle hem daha az yorulurduk ve hem de daha kaliteli tespitlerimiz olurdu.. bir dönem sgk primleri ve de ilaç sektörü ile ilgili teşrik-i mesailerimiz yüzde yüze yakın başarılı sonuçlar vermiş ve kamu kaynağını korumuştuk.. yine iç denetçi olunca efsane denetçi Nihat Baba ile bulgu ve tespit yazımında iş bölümü yaparaktan nice tatminkar sonuçlar almıştık.. bilhassa bizim için yeni bir kurum olan üniversitede birlikte çalışarak yönergelerin tadilinden, taşınır işlemlerine; başta ihalelere ait olmak üzere iç kontrol sisteminden, çevre düzenlemesinin nasıl olması gerektiğine kadar farklı sahalarda raporlar üreterekten tanınır hale gelmiştik.. birlikte çalışma, sinerji ürettiğinden 1+1=2 değil sanki 3 müş gibi faydalar sağlama işlevi vardır.. bilmediğin bir mevzuat ya da farklı bir bakış açısı denetime olduğu kadar denetçiye de çok şey katar.. tabii burada bahsettiğim gerçek bir takım çalışması.. yoksa “sen yaz ben imzalayayım”.. tarzı free riderci bir ekip çalışması değil.. keza iç denetim gibi problem çözme misyonu olan bir denetim türünde bu tür beleşçiler katkı sağlamayıp bilakis çalışma azmini ve dolayısıyla verimliliği düşürürler.. o halde ne diyeyim sevgili günlük Allah her denetçiye kendini geliştirebileceği yüksek frekanslı takımlarda, gerçekten arkasını rahatlıkla dayanabileceği “arkadaş”larla çalışabilmeyi nasip etsin…


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar