denetim günlükleri: 3 yıllık planlar

"nitekim bize plan değil pilav lazım" anlayışı her yerde ve her daim geçerli galiba günlüğüm.. mesleğimizle ne alakası var dediğini duyar gibiyim.. hemi de kaşlarını çataraktan😀.. tabii sana göre hep iç denetimden söz etmeliyiz.. durmadan yorulmadan.. iyi günde kötü günde.. bir yol bulmalıyız konuyu iç denetime getirecek.. tamam dur bu konu dahi iç denetimle ilgili.. keza.. 
bir iç denetçiyi program hazırlama sürecinde en fazla yoran alt başlıklardan biri planlama aşamasıdır.. uygulamamız gereğince 3 yıllık olarak hazırlanan planların gerçekçiliği acayip su götürür sevgili günlük.. şimdi sistem bir noktasında karşına devasa bir denetlenecek faaliyetler ve birimler haritasını koyuveriyor.. ve de çekip gidiyor adeta seni onunla baş başa bırakaraktan.. nelere şahit oldum.. doğru düzgün tanımlama ve gruplama yapılmadığından –hava alanlarındaki anonsçu kadın tonlamasıyla- “202X yılı için 42 iç denetçiye ihtiyacınız var” diyen bunların arasında en dumura uğratıcı olanıydı.. 
bunun ortaya çıkmasında denetçilerin belki de asla denetlemeyeceği faaliyetleri sırf evrene dahil etmek için yer vermesi bir de üstüne gelişi güzel bir şekilde denetim periyotu belirlemesinin rolü büyüktür.. bu durumun diğer bir nedeni ise şablonculuk bence.. kolaylık olsun diye bütçe türüne göre hazırlanmış faaliyet havuzunu kendi kurumuna uydurmadan alan -ya da kopyala yapıştır yapan- iç denetçinin sayfalar dolusu bir denetim alanları listesiyle karşılaşması mukadderdir.. ve başeğmezdir.. (tamam espri kötüydü).. 
bu durum karşısında iç denetçi sistemin öngördüğü denetim alanında “denetlemek istemediği/denetlenmesi istenmeyen alanları” 😎tek tek ve de “kaynak yetersizliği” ya da “üst yönetimin isteğiyle” gibi gerekçelerle düzeltmeler yapmak zorunda kalacaktır.. öyle ya.. yoksa kalkıp ta koşa koşa üst yöneticiye çıkıp “sayın üst yöneticim hesap ettim kitap ettim bize gelecek yıl tamı tamına 42 iç denetçi lazımmış” diyerek komik duruma düşecek ya da boğazlanma tehlikesiyle karşı karşıya gelecek değil hani.. 
bunun daha gerçekçi hazırlamasının iki koşulu var bence: ilki iç denetçilere düşen kısım.. denetim alanları, denetim evreni, faaliyetleri sağlıklı bir şekilde ve kuruma özgü bir şekilde yapılmalıdır.. ikincisi ise programa düşer ki bu da iç denetçiye daha geniş bir hareket alanı sağlayan (terzi işi bir plan yapmaya müsaade eden) ve daha kullanıcı dostu uygulamalara/yönlendirmelere yer verilmesi şeklinde özetlenebilir.. aksi takdirde her yıl değişen –değişmesi normal olmakla birlikte, geçen senekiyle hiçbir tutarlılığı bulunmayan- 3 yıllık planlar ve bir sürü zaman kaybı gibi bir durumla karşılaşmak kaçınılmazdır.. 
ha bu dediklerime kulak asan ver mı bilemedim günlük.. sahibini yabana atma, bu yollarda 17 senedir direksiyon salladım, 12 planı hazırlayıp yürürlüğe koydurdum alimAllah.. çoğunluğun hala bize plan değil pilav lazım dediğini duyuyorum sanki.. evet pilav lazım.. musakkanın yanında ve dahi cacığın eşlik edeceği pilav.. karlı bir şubat cumartesi akşam üstü üsküdarda kanaat lokantasında.. buna bir diyeceğim yok hani..   






Yorumlar

  1. Karlı bir şubat mı?Bekleme bence şubatı, Ankara’ya buyur ikram edelim, ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  2. Samimi ve gerçekçi olmuş, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar