muhtarlar günü münasebetiyle


muhtarlık İkinci Mahmuttan beridir mülki kadrolarımızda yer alır.. ve bendeki yeri de çağrışımı da çok derindir.. küçük bir çocukken topkapıdaki muhtarlık binası devleti temsil eder ilk mekandı.. muhtarlar hep kelli felli, iri yarı gözükürdü gözüme.. mahallenin bilge kişisi gibi bir havaları vardı.. bir de arkalarında ihtiyar heyeti vardı.. uzunca bir süre buraya seçilebilmek için ihtiyar olmak gerktiğini düşünürdüm.. (kelime karşılıklıklarım bununla sınırlı değildi güççükene.. misal Edisson ile Ediz Hun’u da karıştırırdım hep.. bravo adama be hem ampulü bulmuş hem de film çevriyor diye gıptaylan bakardım..) neyse bizim muhtarlar pek değişmezdi.. ben doğduğumda güneş ülkesi topkapıya bağlı Fatma sultan mahallesi muhtarlık koltuğunda 20 yıldır Kasım diye biri oturuyordu.. kendisiyle küçük oluşumdan mütevellit bir diyaloğum olmamıştı.. Kasım emmi bir on sene kadar daha muhtar kaldı sanırsam.. ve ardından (zorunlu sebeplerle=ölüm) koltuğu Çavuş Ahmete bıraktı.. Ahmet emmi ile muhabbetim oldu bayağı.. keza büyümüştüm ve üçe gidiyordum.. eee ikametgah ilmühaberi, nüfus sureti şu bu almaya artıkın kendim gidiyordum.. Ahmet emminin bir daktilosu vardı.. taa tuka yazardı büyük bi titizlikle talep ettiğim belgeleri.. arada bir çayından çeker, gözlüklerini üzerinden bana bakradı.. bir de mühür basışı vardı ki.. aboowww sanırsın Süleymanın mührü çavuş Ahmette.. bir ara aramız bozulmadı değil.. çünkü bakkal Mehmet emmi (kale apartmanının alt katındaki Mehmet Bakkal değil, Güntaş sitesindeki) muhtarlığa adaylığını koydu ve beni de seçim kampanyasına dahil etti.. çok sevdiğim bir büyüğümün arkadaşı olduğundan siyasete giriverdim ben de gönülsüzce de olsa.. neyse Mehmet emmi bayağı profesyonel bir kampanya yürüttü.. (zaten bakkalkene bile her daim takım elbise, kravat olayında bir zat-ı muhteremdi..) o zamana göre devrim nitelendirilebilecek şekilde el broşürleri filan bastırdı.. biz de bunları dağıtıyorduk.. Mehmet emminin muhtar olacağı ve bize hergün bad-ı heva (bedava) gazoz ısmarlayacağı günlerin hayalini kuruyorduk.. ama sonuç hüsrandı.. halk anlamamış ve Mehmet emmiyi seçmemişti.. ilk ve son siyasal olayım olumsuz neticelenmiş, siyaset hayatım başlamadan bitmişti.. çavuş Ahmet yıllarca daha muhtarlık yaptı.. Topkapı tarihine adını altın harflerle yazdırdı… 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar