bir bilenle gezmek

daha evvel istanbul moderne bir kaç defa gitmiş ve "bir şey anlayamamış" biri olarak bu kez başka bir vesileyle yine sergideydim.. ancak bu defa başkaydı.. yoo yine kendiliğinden bir aydınlanma gelmedi ancak bu kez sergiyi rehber eşliğinde gezdim.. normal şartlar altında asla anlam veremeyeceğim çalışmalar, rehberimiz sayesinde anlama büründü.. ayan beyan ortaya çıkıp kafama yerleşti.. bu seferki serginin adı şimdinin peşindeydi.. insanın kendisiyle, diğer insanlarla ve evrenle olan münasebeti sanatçılar tarafından kısa film, heykel ve resimle anlatılmış.. özellikle Mehtap Baydunun 40 kadının kıyafetini üst üste giyişini (tabii ki önemli olan kıyafetlerin taşıdığı anlamı) anlatan kısa filmi çok etkileyiciydi.. sanatçı burada giysinin insana biçtiği ve dolayısıyla onu hapsettiği rolü ele almış.. yine eski bir konağın yanışını konu alan resim çok çarpıcıydı.. resim adeta konuşuyordu.. ve de kaya metaforu.. sanatçı insanın doğayla olan bağını gösteren (hala bazılarımız masalarında küçük kaya parçaları, taşlar barındırıyor) kaya üzerinde durmuş.. yalnız kayanın ve dağın içine çeken alıcı özelliğini, üzerini aynayla kaplamak suretiyle, büyük ölçüde değiştirmiş.. ve ortaya "yansıtıcı" bir kaya metaforu çıkmış.. özetle bu kez -bir bilenle gezdiğimden olacak- anlamaya başladığımı söyleyebilirim...

Yorumlar

  1. Daha öncesinde hiç anlam veremediğim Salvador Dali resimlerini, bir rehber eşliğinde ziyaret ettiğimde bir aydınlanma yaşadım. Kelebekler, uzun ayaklı filler, yemek damlayan kaşıklar, asa, kuru kafa, eriyen saat ve daha pek çokları. Uzun ayaklı fillerin bilgeliği, eriyen saatlerin geçmişte kalan zamanı,kuru kafanın ölümü, yemek damlayan kaşığın Dali'nin şükür ifadesi olduğu vb. gibi. Selamlarımla.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

bulgular ormanında özü başına (beni denetim mezarlığına gömün bölümünden)

andrea corr

bakırköydeydik çok emindim