iç denetçiler sadece maske takmıyor


iç denetçilerin corona tarzı durumlarda üstleneceği rol adlı bir makale okudum günlük.. çalışmanın yazarı IIA başkanı chambers idi.. başkan özetle; iç denetçiler bu tür durumlarda sadece maske takmakla iktifa etmemeli.. aktif bir rol almalı diyor.. nasıl yani dersen: riskleri değerlendirmede ve iş devamını sağlayacak süreçlerin değerlendirilmesinde yönetime yardımcı olmalı diyor başkan.. gelelim bize.. biz ne yaptık sevgili günlük.. önlemlerle ilgili önerilerimiz sorulduğu anda hemen chambersın belirttiği vecibeyi yerine getirdik.. ve yönetime yapılanları özetleyen; öğrenci ve personel hakkındaki önerilerimizi içeren bir rapor sunduk.. bunlardan epey bir kısmı hayata geçti diyebilirim.. özellikle iç kontrol standartları bağlamında kritik görevlerde yedek personel bulundurulmasını salık verdik.. toplantıların askıya alınmasına, münavebeli çalışma mantığına vurgu yaptık.. bu bağlamda esnek çalışma biçimlerine geçilmesi yönünde –diğer üniversite ve kurumlarla- çaba gösterilmesini önerdik.. doğru ve etkin bir bilgilendirme ağı kurulduğunu gözlemledik..
öğrenciler için uzaktan eğitim metodolojilerinin kullanılması önerimizi –geçmiş birkaç raporda da gündeme getirmiştik- tekrar belirttik.. laboratuvar kullanımını gerektiren yahut stüdyo sanatı, tiyatro vb. derslerin çevrimiçi olarak öğretilmesi bağlamında bilgi ve en iyi uygulamaları paylaşmak üzere diğer üniversiteler, YÖK ve (TÜBİTAK benzeri) ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak hareket edilmesini önerdik.. aslında bu sonuncu (yani e öğrenme) ve esnek çalışma önerisi orta ve uzun vadede (çokta uzun olacağını sanmıyorum) ortaya çıkacak etkileşime ve gelişmelere karşı bir ön alma niteliğini ihtiva etmektedir..
ayrıca psikolojik destek sağlanması ile ilgili önerilerimiz oldu.. bunun da ses getirdiğini ve konuyla ilgili eylem geliştirildiğini gördük.. yine bu bağlamda hasta olan paydaşlarla iletişimde kalınmasının kurumsal imaj açısından yararlı olacağını belirttik..
bundan sonra ne yapabileceğimizi diye düşündüğünü anladım günlük.. belki bundan bir adım daha fazlasını atıp risk yönetimi konusunda danışmanlık faaliyetlerini derinleştirebiliriz.. tarafsızlık ve bağımsızlığımızı korumak üzere kurumsal risk yöneticisine çok yakın bir danışmanlık hizmeti verebiliriz.. hem bu suretle kurumsal hedeflerin aksaması, iş sürekliğinin sekteye uğraması, iç kontrol kültüründe sapma gösteren davranışlar engellenebilecektir.. 
sevgili günlük.. chambersın belirttiği bir çok şeye "değdimizi" düşünüyorum.. ancaaak iç denetim olarak yaptıklarımızı yeterli bulmuyorum.. bence organizasyonların felaket senaryoları ve acil durum planlarına ilişkin konular iç denetim evrenlerin de mutlaka yer almalıdır.. normal, sakin zamanlardan risk yöneticisi ile sıkı bir çalışma yapmalıdır, iç denetim birimi.. ancak bu şekilde bu tür durumlara karşı zamanında ve yeterli reaksiyonu göstermek söz konusu olabilecektir...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar