denetim günlükleri: kanıt için iletişim


kanıttan devam edecem günlük.. ve tabii ki de klasik kanıt toplama tekniklerini (yok observation, comfirmation, yok recompitation falan) anlatacak değilim.. onları yazdılar çizdiler zate.. ben iç denetçinin sosyal kanıt toplama becerisi üzerinde durmak istiyorum.. bittabi burada sosyal mühendisliğin pejoratif anlamını kullanmıyorum.. ve zaten rol yapmayı sevmem.. yani şimdi toptan hiçç hoşlanmadığı halde sırf denetim kanıtı toplamak için birini kafalayacam diye “o maç neydi öyle beaaa”.. “biz de ailecek hep fenerliyiz ve attığımız gollerden belli şampiyon biziz” yahut duvardaki resme bakıp “vayyy osman hamdiyi ben de çok severim.. kaplumbağaları terbiye eden adam he hee hhee” şeklinde sevimli bir sanatsever çakal 😍gibi davranmaktan bahsetmiyorum.. olduğun gibi görünüp ve tabii ilaveten girişken olmaktan dem vuruyorum.. aslında girişken olmak iç denetçi için olmazsa olmaz bir özellik.. ve aynı zamanda da çok maliyetsiz.. ne demek mi istedim? Şimdi elimize bir denetim bildirimi geldi varsayalım.. eğer gayet asosyal bir denetçi isek süreci baştan aşağı oturup öğrenmemiz, çalışmamız, yüzlerce sayfa doküman okumamız, gayrisamimi toplantılar yapmamız gerekecektir.. buna karşılık sosyal bir iç denetçi zaten çevresinde olup bitenlerden haberdar ve dahi girişken olduğundan olayın cemaziyeli evvelini bilmese bile epeyce bir öncesine hakim durumdadır.. bu durumda çok daha az bir performansla yüksek verim alacaktır.. üstelik bu sosyalleşmeden salt kurum içini de kast etmiyorum.. kurum dışından da sosyal duruş sayesinde aktarılacak bir çok iyi uygulama örneği olacağı muhakkaktır.. 2006'nın sonlarından itibaren başladığım iç denetimde bunun çok faydasını gördüm diyebilirim.. bir olay/iş/denetim ile karşılaşınca aradığım başka kurumların çalışanları ile çok rahat iletişim kuraraktan olayın başka veçhelerine üstelik suhuletle vakıf oldum.. (cümlenin son bölümü Ahmet Cevdet Paşa yazmış gibi mi duruyor günlük😆) ki bunun yerine salt belge incelemeyi seçsem kurumsal katkım daha fazla çaba harcamama rağmen kesinlikle çok düşük seviyelerde kalırdı.. üstelik bu ilişkilerde genelde commensal bir durum da var yani win win durumu.. netekim hala çok eskiden bir vesileyle tanıştığım başka kurum çalışanları da arayıp fikir teatisinde bulunmaktadılar.. demek ki neymiş iletişmek lazımmış.. kanıt için.. yaşam için.. hayatı birlikte algılayabilmek için.. her şey için iletişim.. iletişimin temelinde sevgi var aslında.. mesleğini ve kurumunu seven bir iç denetçinin iletişim kanalları açık olur daima ve iletişir herkesle.. aslında senle de gayet güzel iletişiyorum be günlük.. bazen kızsan da, konuyu beğenmesen de bu böyle…



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

mesleğin adı

666 gölgesinde iç denetçi

#iyikiKIDDERvar